2009-04-18

Träning III

Eftersom att den förra träningen var lite av en besvikelse i bristen på träningsvärk gjorde jag ett nytt försök idag. Core, hette passet. Plåga borde det ha hetat. Eller psykos. Jag fick vid ett flertal tillfällen utomkroppsliga upplevelser då jag insåg hur vi måste sett ut för någon som tittat in genom ett fönster: Ett 70-tal kvinnor i blandade åldrar och storlekar som vaggar runt en rödklädd kvinna (klon av min mellanstadielärare, jag svär!) som med ett brett flin uppmanar oss att tänka på magen. Sedan börjar vi på uppmaning skaka på absurda sätt och slänger oss på marken för att sätta-lägga-sätta-lägga oss ner, allt under spelande av suggestiv musik på hög volym. Raveparty utan extra kostnad för de små glada tabletterna, mao.

Undrar om upplevelsen hade blivit mer total om jag hade petat i mig några av de nämnda tabletterna i förhand?

Etiketter:

2 Comments:

At 5:30 fm, Blogger Elin i Björken said...

Core är något jag aldrig skulle våga mig på!

Respekt Disa, att du klarade av ett helt pass!

(Ett annat pass jag aldrig skulle våga mig på är Step up. Koordinationen är bedrövlig på mig)

 
At 11:18 fm, Blogger Myggan said...

Du kom ändå hyfsat billigt undan med knarkupplevelsen. Enda gången jag tränade Core (singularis bestämd form!) så fick jag en fullkomligt bindgalen människa som skrek SUG IN till oss ihållande under 1,5 timmar. Insåg efterhand att det var magen hon menade...>(Det blev sammanlagt 38 SUG IN under passet)

Du får mig att uppleva ensamma skogspromenader som en skänk ifrån ovan

 

Skicka en kommentar

<< Home