2009-04-09

Påsklov!

Njuter av det underbara påskvädret genom att påskklippa min påskgräsmatta med en påskkökssax. Har nu fått påskont i påskryggen av att påskkrypa omkring på alla fyra i 1,5 h, vilken är den tid som går åt till påskgräsklippning. Har även släppt in en påskhumla.
Tänker slappa resten av dagen - ska bara masa mig iväg till affären och köpa mjölk och kaviar och annat som hör påsken till. Ska bli skönt att fira påsk själv - inte behöva sitta på någon gammal strand och äta päronens påskbuffé på gamla Gotland. Nej fram för lite äkta påskfirande med torrt bröd och madeira på torsdagen, uppspikande på ett träd på fredag och äggfrossa med Wooster och Jeeves på lö och sö. Eller hur var det nu det skulle vara? Får fundera på saken.

Etiketter: , ,

1 Comments:

At 7:56 em, Blogger Myggan said...

Hmmm....det är till att vältra sig i sin egen självömkan ser jag! Vederbörande är dock påskligt inbjuden till traditionellt påskevenemang hos undertecknad på självaste påskdagen om jag inte minns fel- även om jag nu också tvingar dig att göra entre i sveriges förmodligen mest konservativa kyrka. Med den upplevelsen i bagaget får du förmodligen många nya och spirituella uppslag till Disabloggen, som jag nu alltså hittat. Alltid något nytt under solen. Bzz. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home