2009-04-14

Tränings start!

Jag har tränat! Eller ja typ, nästan. Jag har mentalt tränat på att träna. Detta har skett genom inköp av nya träningskläder (kan inte minnas att jag ägt några sedan lågstadiet. De var rosa. Därefter har jag mest sprungit runt i vad trams jag kunnat hitta.) Ett par skor och ett par 3/4 byxor av ngt slag. (sådana har jag definitivt aldrig ägt. Undrar själv hur det gick till att jag inhandlade dem)
Efter denna hprda mentala träning behövde jag naturligtvis uppmuntra mig själv lite. Detta skedde på ICA maxi. Efter hård träning är det ju viktigt att fylla på depåerna, resonerade jag. Vad jag inte tänkte på var att jag var hungrig när jag gick in i affären. STOOORT misstag. Allt såg ju så gott ut!

Saker man köper när man är hungrig:
Kyckling (den kan jag ju äta i kväll)
Chips
Halva frukt och grönt-avdelningen
Fiskgratäng (den kan jag ju oxå äta i kväll) (nämnde jag att min frys är helt full redan innan?)
Flingor
Müssli
Chokladyoghurt (med HÖG fetthalt - mmm, gott!)
Mer chips
Gräsfrön (verkligen jättehungrig!)
Honungsglacerade revben (jag måste ju ha ngt till bussen hem också)
(osv)

Jag lyckades dock klara mig förbi godishyllan. Min teknik "påskgodis-tills-man-nästan-spyr" kanske har haft någon effekt. (Säger jag som ligger i soffan och bloggar med godisskålen inom nära räckhåll) (Det är ju bättre att äta upp allt godis jag har hemma, så att jag inte kan småäta - sånt är ju inte bra för tänderna)

Etiketter: ,

1 Comments:

At 6:28 em, Blogger Myggan said...

Skall bli otrooligt spännande att se hur ditt mathandlande utvecklar sig när du väl börjar träna fysiskt...vilket enligt säkra källor lär vara IDAG!! Som sagt, världen väntar med spänning...
(Särskilt den del som tidigare av bloggägaren har hånats över sitt fanatiska tränande)

Själv ska jag på lat vernissage på en konsthall, med bebis och mjölkpump och hela konkarongen. Vi kommer säkert att vara ett exotiskt inslag...

Ha´t fint!!

 

Skicka en kommentar

<< Home