2009-04-18

Trädgård

Jag hade svårt att bestämma mig för vad detta inlägg skulle heta. Valen stod mellan "Saker som gör ont" och "Blåsor - how to get them", och valet föll som ni alla kan se på "Trädgård".
Det är nu en vecka sedan jag lyckades klippa ner gräset i min lilla trädgård, och händerna har nästan läkt från den onskefulla kökssaxens gräsklipparblåsor. Men hur många tror att jag lär av mina misstag? Nej, dagens projekt föll på gräva rabatt. Aj, säger mina händer nu. Det är farsinerande hur många rötter det finns i en ogrävd rabatt, rötter som bara väntar på att dras loss (och därigenom förstöra hela gräsmattan). Nu säger mina händer aj, men rabatten är fin. Imorgon funderar jag på att till och med plantera något i den.

2 Comments:

At 5:30 fm, Blogger Elin i Björken said...

Spännande! Får man kanske se bilder på rabatten?

 
At 8:04 fm, Blogger drDisa said...

Nja, än så länge ser den mest ut som en taskigt plöjd åker... =)

 

Skicka en kommentar

<< Home