2009-04-25

Lejon och tigrar

Jag kan nu meddela den otåligt väntande publiken att jag har lyckats överleva hela två dagar i vildmarken (läs min trädgård) utan att bli uppäten av lejon (eg myror) eller andra farliga djur (daggmaskar). Detta mirakel lyckades jag åstadkomma genom att låna en rymddräkt från NASA, vilken förövrigt klädde mig fantastiskt bra. Därför har jag nu suttit ute i solen i en liten glasbubbla/bastu och rensat igenom all jord i mitt lilla trädgårdsland så idag ska jag äntligen PLANTERA! Jag har en del växter att bara sätta ner i jorden (lavendel, timjan, potatis och en vitlök som legat och grott i mitt kylskåp) och annat som jag ska så från frön (lupiner, luktärt och andra blommor). Ni är alla välkomna att komma med förslag vad mer jag ska satsa på - det finns gott om plats, bara att gräva upp en rad till om det skulle behövas.

Etiketter:

2 Comments:

At 5:06 em, Anonymous Amanda said...

Vilken lyx att få planera egen trädgård! Jag skulle gärna vilja se före-/efterbilder...

 
At 9:06 em, Blogger thethesomeplacenew said...

först nu har jag fattat att din blogg lever igen!!! fiiiint. och fantastico med trädgård och vår. gräslök, basilika, rosmarin, dragon och sånt är bäst att ha ju. ruccola pussi puss

 

Skicka en kommentar

<< Home