2009-05-20

Efter bloggvilan

Inser att det varit lite för tyst på bloggen, så här kommer ett inlägg igen. Mjukstartar med 20 färdiga frågor.


1. Hur många resväskor äger du?


Hmm... Två fyrkantiga med hjul, en vandringsryggsäck och ett otal andra i olika former och färger.

2. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Framför - jag försöker se det som terapi, eftersom att jag övar på att inse hur snygg jag är. P har tagit snygga modellbilder på mig, och om ni ber snällt kanske jag lägger upp en.

3. Har någon någonsin kallat dig lat?
Eh.. Jag kallar mig själv lat flera gånger om dagen, men folk är i allmänhet för finkänsliga för att säga det rakt ut. Det har dock inträffat. Då och då.

4. När var senast någon stötte på dig?
Igår, om min flamma räknas.

5. Vad åt du till middag senast?
Grillkorv och potatissallad.

6. Använder du huvtröjor?
Inte så ofta, men det händer. Den ena är turkos och den andra grön.

7. Vem var den senaste som ringde dig?
Åsa som undrade om jag var på väg till hennes fest. Det var jag.

8. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Allt som går upp, ner eller runt!!!

9. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Ingen aning. Det är väl Willys, PTH, frisör och thaimatstället. Litet, mao.

10. Hur många syskon har du?
Tre

11. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Två, samt en pall med en vas liljor.

12. Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop - man måste ju kunna arbeta från sängen, eller hur?

13. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Ja, men mest för att få veta hur det känns. Och Å har en så tuff en med Loranga (ur Barbro Lindgrens bok) som dansar.

14. Vad har du med dig in på bion?
Det bästa jag tagit med mig på bio var en stickning. Den gick inte att äta, men det var värt för att se mina kompisars min!

15. Gillar du att flyga?
Ja, ibland. Det är underbart att se världen ovan molnen, men det gör ont i miljösamvetet.

16. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Japp - är det inte tillräckligt många så får det vara. Jag måste tänka på vikten, annars kanske den försvinner.

17. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
28.

18. Tycker du om att krama folk?
Ja. Och nej. Det beror vem, och när.

19. Vad är du allergisk mot?
Otäcka djur. Katter, tex. Och myggor.

20. Gillar du din boendesituation?
Ja, jag är nästan kär i min lägenhet. Den är så löjligt perfekt, och har en (väl nämnd) underbar uteplats!!!

Det var allt för detta inlägg. Ska försöka bättra mig lite i övrigt oxå.

2 Comments:

At 5:19 fm, Blogger Elin i Björken said...

Kommentarer:

Katter är trevliga djur!

Jag står hellre bakom kameran, så jag ser fram emot ett besök på Stenkastet igen.

Det där med "Flamman" får du utveckla lite till.

Kramisar

Catlady aka Moster Elin

 
At 12:43 em, Blogger Unknown said...

Har tydligen bytt identitet här....utan att jag själv fattat det??!! Tycker att din påstådda allergi och aversion mot myggor inte är helt igenom övertygande...och ja, det där med flamman får du gärna utveckla : )

 

Skicka en kommentar

<< Home