2009-07-28

En donna in the making



Detta är alltså vad jag gjort senaste veckorna. Jag började med att bygga en trådkonstruktion, vilken fylldes med aluminiumfolie. Detta var för att minska tjockleken på den faktiska leran. Själv var jag oförskämt nöjd vid detta stadium, och mkt motvillig till att fortsätta, då det skulle förstöra detta vackra konstverk.








Denna konstruktion snörde jag in i ståltråd, så att leran fick ngt att fästa på. Här börjar man se strukturen och posen. Vi jobbar efter en modell som fick stå mitt i rummet och vridas med jämna mellanrum.









Här har jag laggt på ett lager lera för att täcka stomen. Resultatet har jag döpt till Marion (från filmen Funny face - modellen som står brevid en skulptur och förväntas se djup ut)









Detta är Marion bakifrån. Nästa steg är att titta på konturer och bygga upp dem från olika vinklar. Nästa inlägg blir det färdiga resultatet!

Etiketter: ,

3 Comments:

At 11:38 em, Blogger thethesomeplacenew said...

wow, koolt! hon ser ut som mig tycker jag

 
At 11:44 em, Blogger thethesomeplacenew said...

synd du inte tog den där kursen en sommar jag var i sweden, vill också!

 
At 12:43 fm, Blogger drDisa said...

Vi går den igen när du är här. Det har varit en rolig kurs och i konst blir man aldrig fullärd, ffa som man (läs jag) inte tränar tillräckligt.

 

Skicka en kommentar

<< Home