2009-06-03

Jag har bestämt mig

Ok, jag behöver hjälp här. Mitt beroende har gått för långt, och nu måste jag göra något åt saken. Funderar på att följa AA's tolvstegsmetod, men vet inte om detta kan appliceras på dataspel. Hur som haver så gäller nu nolltolerans för samtliga spel (såsom sodoku och dylika logiska pussel, pingvinflygning och bubbel-spelet). Saker som jag nu planerer ägna mig åt är mer trädgård, sömnad och rensning av garderober. Belöningen som väntar är som ni ser betydligt större än den ovana som jag ger upp - så varför är det så lätt att bli sittande vid en fånig dator?

Etiketter:

3 Comments:

At 11:47 em, Blogger Unknown said...

Ja varför diska, städa och damma - eller för den delen PLUGGA - när man kan spela pingvinflygning : ). Fast nu är det ju sommarlov, så nu är du legitim. Det dumma är att AA och NA finns för drogberoenden, men alla de andra små grupperna för udda beroenden verkar läggas ner till höger och vänster - så du kanske får starta den där beroendegruppen på egen hand!!! Alternativt byta till alkohol eller narkotika. LSD-frimärkena lär vara fina, sägs det.

 
At 6:13 em, Blogger thethesomeplacenew said...

men! har du börjat blogga igen! just när jag slutat läsa! ingen ordning alls...

anonyma tv-serie-missbrukare skulle jag kunna ansluta mig till. fast när jag tänker på det inser jag att jag faktiskt frigjort mig från beroendet här i urulandia. har börjat läsa böcker istället! wow

sisi

 
At 9:16 em, Anonymous Anonym said...

Dagens addiction i Visby är traktor och högtalare.
Samtidigt.

Om ett år är det dags för lillegulleolle.
G - The Mom

 

Skicka en kommentar

<< Home